Jamaah
Jumat Rahimakumullah,
Wulan
Muharram nggadhahi kathah kautaman sahingga wulan punika dipunsebat
“Syahrullah” (wulanipun Allah), ibadah wonten ing wulan Muharramd
dipunlipatgandakaken ganjaranipun anamun ugi nglampahi maksiat wonten ing wulan
punika ugi dipun ganjar dosa ingkang malipet-lipet. Wonten ing wulan punika
tepatipun tanggal 10 Muharram Allah nyelamtekan Nabi Musa ‘Alaihis Salam lan
Bani Israil saking Fir’aun, Nabi Musa lan umatikun mulyakaken wulan punika
kanthi nindakaken siyam. Lajeng Rasulullah Shalallahu ‘Alaihi Wassalam
netepaken siyam/puasa wonten ing tanggal 10 Muharram kagem ngonjukaken raos
syukur dumateng Allah ingkang sampun paring pitulungan.
Baca Juga :
Kautaman Pasa Wonten Ing Tanggal 10 Muharram
عَنْ
ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ وَجَدَهُمْ يَصُومُونَ يَوْمًا
يَعْنِي عَاشُورَاءَ فَقَالُوا هَذَا يَوْمٌ عَظِيمٌ وَهُوَ يَوْمٌ نَجَّى اللَّهُ
فِيهِ مُوسَى وَأَغْرَقَ آلَ فِرْعَوْنَ فَصَامَ مُوسَى شُكْرًا لِلَّهِ فَقَالَ
أَنَا أَوْلَى بِمُوسَى مِنْهُمْ فَصَامَهُ وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ
Saking
Ibnu Abbas Radhiyallahu ‘Anhu bilih Nabi Shalallahu ‘Alaihi Wassalam, nalika
dugi ing Madinah, manggihi tiyang Yahudi nglampahi siyam sedinten inggih
tanggal 10 Muharram (Asyura). Tiyang-tiyang punika matur :” Punika dinten
ingkang agung inggih dinten Allah nyelametaken Nabi Musa lan nenggelamken
keluarga Firaun, mila Nabi Musa ‘Alaihis Salam nglampahi siyam kagem bukti syukur
dumateng Allah. Rasulullah ngendika :”Aku luwih duweni hak melu Nabi Musa
‘Alaihis Salam tinimbang wong-wong iku”. Mila Rasulullah nglampahi siyam ugi
merintahaken (umatipun) siyam” (HR. Bukhari)
عَنْ
أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى
اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَفْضَلُ الصِّيَامِ بَعْدَ رَمَضَانَ شَهْرُ اللَّهِ
الْمُحَرَّمُ وَأَفْضَلُ الصَّلَاةِ بَعْدَ الْفَرِيضَةِ صَلَاةُ اللَّيْلِ
Saking
Abu Hurairah Radhiyallahu ‘Anhu ngendika Rasulullah Shalallahu ‘Alaihi Wassalam
paring sabda :”Sakbagus-baguse puasa sakwise Ramadhan yaiku puasa ing Wulan
Allah Muharram. Lan sak bagus-baguse ibadah sakwise ibadah wajib yaiku shalat
wengi” (HR. Muslim)
Sinaos
wonten saminipun wonten perkawis ibadah khususipun siyam, namung Rasulullah
Shalallahu ‘Alaihi Wassalam merintahaken umatipun kedah beda dateng punapa
ingkang dipun lampahi dening kaum Yahudi, punapa malih dening tiyang-tiyang
Musyrik. Mila punika wonten hadits-hadits ingkang paring keterangan utawi
paring saran sinten nglampahi puasa Asyura seyogyanipun dipungabung puasa
satunggal dinten sakderengipun utawi saksampunikan puasa dinten ‘Asyura.
Ingkang umum sampun dipuntindakaken inggih puasa tigang dinten, sedinten
sakderengipun lan sedinten saksampunipun inggih punika tanggal 9, 10 lan 11
Muharram. Ugi wonten ingkang puasa wonten dinten punika lan ditambah satunggal
dinten sakderengipun utawi saksampunipun, utawi angsal puasa anamung wonten
tanggal 10 kemawon, perkawis punika amargi wekdal Rasulullah Shalallahu ‘Alaihi
Wassalam paring perintah puasa dinten Asyura, para sahabat tanglet “Punika
dinten ingkang dipunagungaken tiyang-tiyang Yahudi lan Nasrani, panjenenganipun
Rasulullah Shalallahu ‘Alaihi Wassalam paring sabda, “Yen tahun ngarep teka Insya Allah kita puasa dina kaping sanga”,
anangin Rasulullah Shalallahu ‘Alaihi Wassalam seda wonten ing tahun kasebat”
(HR. Muslim). Landasan puasa tanggal 11 Muharram punika dipun dasari keumuman
dalil kautaman nglampahi siyam/puasa wonten ing wulan Muharram ugi kagem
satunggaling perkawis kagem kawigatosan lan ati-ati bilih wonten kesalahan ing
perkawis pangetangan tanggal awal Tahun Baru Hijriyah.
0 Komentar